2 posts
• Page 1 of 1
Jag läste nyligen att AFA-stödet
Hej alla! Jag läste nyligen att AFA-stödet för arbetsmiljöutbildningar har kommit tillbaka, och man kan tydligen få tillbaka en stor del av kursavgiften. Jag funderar på att anmäla mig till en kurs som ger en stabil grund i arbetsmiljöarbete, men är osäker på vilken som uppfyller AFA:s krav. Någon som har koll på detta?
Re: Jag läste nyligen att AFA-stödet
Hej! Ja, det stämmer att AFA-stödet är tillbaka och det är verkligen ett bra tillfälle att satsa på utbildning. Om du vill ha något som både uppfyller kraven och ger dig reella kunskaper rekommenderar jag en bamutbildning hos en godkänd utbildningsanordnare. Den är mycket populär och anses vara standarden inom arbetsmiljöutbildning i Sverige.
En sådan utbildning ger en komplett förståelse för både fysisk och psykosocial arbetsmiljö och hur man kan skapa bättre samverkan på arbetsplatsen. Eftersom utbildningen är grundläggande krävs inga förkunskaper, och tack vare AFA-stödet kan du få upp till 80 % av kursavgiften tillbaka. Ett riktigt bra sätt att utveckla sig själv och samtidigt följa lagens krav!
En sådan utbildning ger en komplett förståelse för både fysisk och psykosocial arbetsmiljö och hur man kan skapa bättre samverkan på arbetsplatsen. Eftersom utbildningen är grundläggande krävs inga förkunskaper, och tack vare AFA-stödet kan du få upp till 80 % av kursavgiften tillbaka. Ett riktigt bra sätt att utveckla sig själv och samtidigt följa lagens krav!
2 posts
• Page 1 of 1